måndag 8 februari 2010

Let´s fart!

Johan och jag möttes på Govindas vegetariska restaurang vid lunchtid, där vi åt en gryta med broccoli och kålrot, bulgur med oliver, en friterad risboll, spenat- och kikärtssoppa och ananaschutney. Jag kan äta vegetariskt också nämligen, även om kött är min passion. Haha.

Hemma är det mörkt i köket då vårt charmiga lysrör gav upp igår kväll, så någon avancerad matlagning kunde det inte bli tal om. Äggröra, fläsk och kokt blomkål blev kvällens middag. Fläsk har jag lagt ner att steka på spisen för övrigt, det blir för osigt. Lägger ut dem på en plåt (på bakplåtspapper såklart) och kör i ugnen på 175 grader tills de får bra färg. Lika bra om inte bättre.

Och sen toppade vi det med en hemgjord semla. Gissa om vi har harmoniska magar nu?


1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilken matdag, det låetr helt fantastiskt! Min dag har som vanligt bestått av knäckemackor, rostad Fazer-rågbröd med stelt ägg och sen lite gratisbuffé på en filmpremiär. Premiär låter kanske glamoröst med det var det inte, först köa till maten som en annan ha-galen idiot, sen stå och trängas som packade sillar med en tallrik i handen.