fredag 5 februari 2010

Äntligen caprese!


På grund av plötsligt och intensivt halsont fick jag hoppa över chiliäggen, men bestämde mig ändå för att till slut ge mig i kast med tomaterna och göra en caprese. Jag köpte buffelmozzarella på vägen hem igår och hade lite halvvissen färsk (contradiction in terms?) basilika hemma sen tidigare. Hoho vad jag brukade använda det uttrycket i min ungdom! Igår när jag var på arbetsförmedlingen frågade förrsten arbetsförmedlerskan om jag var ung eller gammal, jag svarade 30, varav hon börjar skratta och säger "haha ja men inte så ung längre då". Tackar. Buffelmozzarellan var otroligt god och jag ska aldrig köpa komjölksvarianten igen. På grund av den inte allt för krya basilikan kompleterade jag med lite frusen, jag grundade även salladen med bulgur för att göra det hela lite mer mättande.

Hägerstensåsens vintercaprese
Buffelmozzarella
Blandade cocktailtomater
Färsk basilika
Frusen basilika
Olivolja
Salt och peppar

Hel bulgur
Grönsaksbuljong
Tomatpuré
Sambal Oelek

Inga kommentarer: