onsdag 3 februari 2010

En tråkig tisdag

Jag tog ingen bild för jag var trött och sjuk och sur men igår lagade jag i alla fall stekt fisk med potatismos. Vanligt potatismos är lite menlöst tycker jag så jag brukar ha i rotselleri - smaken blir fräschare och moset blir liksom blankt och luftigt. Med rotselleri behövs varken smör eller annan mjölkprodukt. Okej, kanske lite smör om man vill.

Fisken var en vanlig vit "nästan som torsk!"-fisk i block, kanske Hoki? Orkade inte panera den och hade inga ägg, så jag öste bara över lite ströbröd i pannan för jag tyckte den såg lite blek ut. Blev nästan lika bra. Till åt vi hackad dill, aioli och överbliven stenbitsrom. För att vara en trött, sjuk och sur motvallsmiddag blev det rätt gott.

Och ikväll blir det nog Stinas kyckling eller nåt. Det är en sån vecka. Sa jag förresten att jag fortfarande inte kan prata?

Inga kommentarer: