tisdag 16 februari 2010

Kött å vin

För mig och min fäbless för köttgrytor och rödvin kom denna lilla artikel väl till pass. Fläsklägg står näst på listan över Köttbitar Att Betvinga, tätt följt av lammbringan och nötrullen som ligger i frysen och väntar. Är också mystiskt sugen på på lammkotletter. Den löst formulerade ambitionen att dra ner på köttet går det sådär med, kan man säga. När jag dessutom i helgen fick den fantastiska boken "Kött" i present av snälla Kristina kan man nog säga att ambitionerna drog åt pipsvängen för ett tag framöver. Jag tänker att sommaren kanske kan bli lättare, fin fisk och späda grönsaker är ju inte fy skam det heller.

Som en liten teaser på tal om no meat-temat kan jag meddela att Malmö får fashionabelt Stockholmsbesök till helgen och då vankas middagsbjudning med ett flertal fisk- och vegetariska rätter av i huvudsak asiatiskt snitt. Stay tuned!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Yay, jag är så himla peppad!!!

Lisa sa...

Jag också!

Cecilia sa...

Alltså de här bilden, får mig att aldig vilja tänka på en gris igen! :D

Johanna sa...

Hahaha, jag tycker att det är en fantastisk bild! Han ser helt knarkad ut.