onsdag 31 mars 2010

Kaaav (heter det på småländska)


Igår fick jag åka till Stockholm på ett möte och för ovanlighetens skull kom jag ifrån lite tidigt. Jag gick snabbt och svettigt i solgasset till Taylor & Jones på Kungsholmen och köpte med mig korv som vi har ätit ikväll. En vildsvinskorv med apelsin och timjan, en kalvkorv med tryffel och karl-johansvamp och en kycklingkorv med citron, mynta och koriander. Stekte lite yta på korven på låg värme och lät den bli klar i ugnen, det tog ca 20 min på 200 grader.

Till åt vi sallad och stekt kålrabbi, inspirerade av Cecilia (det blev verkligen jättegott!). Jag hade egentligen tänkt göra en choucroute till, men grönsakslådan kom idag och eftersom vi är borta i helgen var det läge att göra av med lite grönsaker som inte håller så länge. Alla korvar var väldigt goda, men kalvkorven var extremt god. På ICA Tuna i Lund säljer de samma korv, så det får nog bli en sväng till Lund snart. Eller kanske fler Stockholmsbesök....?

1 kommentar:

Cecilia sa...

Kom bara kom!
Jag har ju dubbelsäng nu vettu, hela familjen får plats! :)