torsdag 18 mars 2010

Quinoa, keso, katastrof


Det är svårt att matblogga när en hel del av ens måltider ser ut så här. Ser kanske tråkigt ut, men är gott. Tycker jag, förmodligen igen annan. Dagens version bestod av quinoa (kokad tillsammans med grönsaksbuljong, lite tomatpuré och sambal oelek) riven morot, Lidl-keso, persillada, salt, peppar och rostade frön. Nästan alltid även piffad med mitt kylskåps bästa produkt; finsk wasabisenap. Kolla in flaskan, helt fantastisk, får stoltsera på egen bild. Måtte jag lyckas ta mig till Kristinestads marknad i sommar, så att jag kan lägga vantarna på minst en ny flaska. Kanske börjar jag bli mer och mer lik min mamma, hon äter vad som helst, helt obrydd om skumma smakkombinationer och bäst före-datum.



Ända sedan Lidl etablerades i Sverige har jag försökt låta bli att handla där på grund av dålig personalpolitik och tvivelaktig människosyn. Nu har dock Isabella lyckats dra ner mig i Lidl-fördärvet genom att hylla deras keso som både är godare och billigare än Arlas, jag kan inte motstå. Otippat att det var en keso som skulle dra ner en i fördärvet, härom dagen köpte jag tre burkar.


Oh nu lyckades jag googla fram senapstillverkarens hemsida, kolla in den här.

1 kommentar:

Kristina sa...

älskar senapen! min favorit är fazers rågbröd rostat med rökt skinka på och wasabisenapen på skinkan, och någon grönsak förstås. mums! tar du dig till marknaden i år igen vill jag gärna ha påfyllning!