tisdag 9 mars 2010

Härmapa

I söndags var jag i STHLM och deltog i dolmefiestan hos Cecilia, och efter måndagens jobbmöte var planen att jag skulle hetsa till alla korventusiasters våta dröm (förutom att de har valt ett typsnitt från Fylke) och handla lite proviant med mig hem. Mötet drog dock ut på tiden och jag fick kompromissa. Rände till Hötorgshallen istället för att äta mat innan flygbussen gick och köpte isterband och en liten bit varmrökt reninnanlår (på familjen Larssons inrådan). Isterbandet var från Gränna hann jag notera, måste säga att det kändes lite fjantigt att köpa isterband hemifrån när jag är i Stockholm. Ljuvligt goda var de dock. Några tankar om vad jag kan hitta på med renköttet?

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Hobbitkorven finns i Lund!
http://skafferiet.taffel.se/2010/03/08/det-stora-korvprojektet/

Johanna sa...

Ja gud, det där ICA Tuna verkar helt fantastiskt. Jag får ta bussen dit som söndagsprojekt någon dag. Där har vi skäl nog att behålla bilen.

Johan sa...

Nej