tisdag 9 mars 2010

Kriminellt långkok

För en vecka sedan tog jag Lea i vagnen och åkte buss till IKEA efter dagis och jobb. Talade om för henne vad som var på gång redan när jag hämtade henne och hon var extremt peppad. BYSS!! KÖTTABULLA!! skrek hon gång på gång. Väl där åt hon typ åtta stycken och sedan handlade vi allt möjligt, däribland resans huvudanledning, den här snyggingen till stekgryta för endast 379 kronor:



Nu kostade den ju uppriktigt sagt inte 379 för mig, utan snarare 0 kr. Eftersom jag lade den i korgen under vagnen och glömde bort den tills jag upptäckte den på nytt under bussfärden hem. För den som vill göra en karriär på IKEA-stölder kan jag rekommendera barnvagn.

I stekgrytan lagade jag hur som helst i fredags den här toscansca vildsvinsgrytan, fast jag orkade inte jaga vildsvin så det blev fläskkarré istället. Mycket gott. Vi åt den med färsk pasta eftersom jag har tillfällig pippi på färsk pasta, men det funkar nog med lite allt möjligt som tillbehör. Någon bra bild tog jag inte och eftersom jag är på dåligt humör (p g a telefonhaveri) blir det en rent oaptitlig bild som illustration. Det är ju praktiskt taget ingen läsare som äter kött ändå.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Haha jag håller med om att bilden inte riktigt säljer in rätt, på något vis ser den där bönan i mitten helt oanständig ut!

På tal om pasta så snubblade jag över den här rätten och tänkte på dig: http://www.katjasmat.se/2010/03/07/kycklingfrikadeller-med-citruspasta/

Johanna sa...

It´s a butt-bean!