söndag 24 januari 2010

Veckans rester, en eklektisk middag


I fredags bestämde jag mig för att styra upp något av veckans rester, det blev med ett riktigt Wyclef-ord, eklektiskt, men funkade förvånansvärt bra. Rotselleri- och zucchinibiffar med fullkornsspagetti med rödbetor, cocktailtomater och rostade pinjenötter. Känner mig för tillfället otroligt deppig över att den svenska vinterns grönsaksutbud och längtar som en tok efter solmogna tomater. Därför äter jag cocktailtomater som besatt i hopp om att hitta några som smakar sommar, hade tur med ett par gula härom dagen. Hur som helst kokade jag spagettin, blandade den med lite av kokvattnet, riven parmesan, kokta rödbetor, cocktailtomater, salt, peppar, örtkrydda och rostade pinjenötter. Det blev bra och hade nog varit gott även utan biffarna, med t ex chèvre eller fetaost.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Så himla snyggt! Jag ska prova de där biffarna!

Cecilia sa...

Läste det här inlägget och insåg att jag sysslar med något liknande, klorofyllhallucinationer. Tror att det är därför jag försöker maxa med antioxidanter och vitaminer. Ja du fattar.

http://skafferiet.taffel.se/2010/01/24/klorofyllhallucination-tropisk-sallad/