söndag 3 januari 2010

Matmuffins

Ikväll lagade jag linssoppan som Cecilia gav mig recept på en gång i tiden, den återkommer då och då och det blir alltid gott och alltid massor av soppa. Till brukar vi ha vitlöksbröd, men det hade jag ingen lust att göra idag, så det blev matmuffins istället. Söndagar kan man ju inte köpa bröd på.

Gräslöksmuffins, 8 st
1 hackad lök
1 kruka gräslök
2 ägg
1 dl gräddfil
6 msk smör
3 dl mjöl
1,5 tsk bakpulver
salt + peppar efter behag

Fräs löken i smöret. Vispa upp ägg och gräddfil, tillsätt smör + lök och blanda alltsammans med mjölet och bakpulvret. Klicka i muffinsformar och grädda i ugnen på 225 grader tills de är gyllene, strax under 15 minuter.


1 kommentar:

Cecilia sa...

Smarr med matmuffins! Men har jag gett dig ett recept på linssoppa, det lagar jag ju aldrig själv? :)