tisdag 30 juni 2009

Sommar och korv

Jag är inne på min andra semestervecka av sex och ett tema börjar skönjas. Sommarens kulinariska höjdare hittills är Marabou Sommar-chokladen, Rom-drinkar, grilla konstiga korvar och saffransglass från Lilla Glassfabriken. Johan och jag har gemensam semester för första gången ever och värmen öser ner, så när Lea äntligen somnar sitter vi på gården och dricker en drink och pustar ut lite.

Drinkarna
Rom & Cola med lime. Negritas citronsmaksatta.
Rom, sockerlag, mineralvatten, färsk mynta och hallon eller jordgubbar.
Xanté med massor av is och mineralvatten.

Korvarna
Bratwürst från Lidl. Godare än man väntade sig.
Chistorras från Hemköp eller Korvhuset. Godaste korven all time.
Lamm-Mergues. Lite torrare och köttigare.

Ät mer korv!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag älskar korv, åt fantastisk chorizo i Barcelona! Dessutom har jag två liter rom hemma som väntar på er, gå loss!