måndag 8 juni 2009

Oh baby i like it Råå

Alltså den där rubriken blev ju uttjatad för flera år sedan, men vad annat finns det att skriva? Nåväl. Kanske ett ovidkommande inlägg då det saknar recept och en tredjedel av läsarkretsen bor i en annan stad, men: Jag måste tipsa om mitt nya favorithämtmatställe. Lite dyrare, mycket mer värt pengarna. Råå på Friisgatan har möblerat om menyn fullständigt och har nu tapas från ett antal asiatiska länder, lagom att dela på två för maximal avsmakningsmöjlighet.

Min standardrepertoar består just nu av en sommarrulle, räkdumplings, lättfriterad entrecôte med sesamfrö och vårlök och anka med mango. Fantastiskt gott. Typ fyra rätter tycker jag är nödvändigt för att bli mätt. Mycket fiskalternativ och vegetariskt har de också. Godis godis. Jag ska äta där ikväll, ojojoj så jag längtar. Nu blev jag så sugen att jag snart måste ta lunch.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh jag vill komma direkt!
Det fanns inte alls tillräcklgit med tid för uteätande sista jag var hos er. Nästa gång måste vi gå till Råå!

Johanna sa...

Ja! Ja! Ja!