torsdag 17 september 2009

Fin kväll

Idag skulle jag ha filmkväll med Josefin och Stina, vi skulle äta framför TVn som jag skulle koppla ihop med min dator med hjälp av en ny sladd jag inhandlat på Kjell & Co. Nu var det dock så att sladden inte passade till min bärbara PC, så vi fick snällt kolla på TV istället. Som tur var visade MTV reprisen av VMA, lycka! Stina hade köpt med frukt och Josefin choklad, jag bjöd på middag och nu står magen i fyra hörn. Vi åt spansk potatistortilla tillsammans med kokta färska rödbetor, egengroddade mungbönor, fetaoströra och en blandad sallad toppad med kokta vaxbönor och rostade pinjenötter, pumpakärnor och solrosfrön. Gott!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Det var, i vanlig ordning, way beyond gott Cec! Mums och tack!

Min plan, där jag skulle se lustigt ut med flit för att dölja att jag gör det i verkligheten, funkade för övrigt inte. Rackarns!

Cecilia sa...

Du ser varken lustig ut på bilden eller i verkligheten, bara fin fin fin!

Josefin sa...

Maten var lovely delicious! Men även jag kommer att fokusera på själva fotot. Det är ju rätt svårt att bli snygg på bild med en gaffel lastad med mat är på väg in i munnen. Men jag gillar posen i sig med förutsättningen att man gör den fullt ut. Och, Stina du kan verkligen hantera den. Jag får däremot öva lite mer.

Johanna sa...

Visst skötte Beyonce Kanye-prylen rätt snyggt? Jag gillade det.

Egengroddade minsann, har du en sån där groddlåda? Jag har en i skåpet som jag väntar på rätt mood för att gå loss med, men kan ju grodda precis ALLT om jag förstår rätt. Jag har bara provat alfalfa själv ännu.

Och bilden ser för himla trevlig ut tycker jag.

Cecilia sa...

Fick en groddburk av Stina i födelsedagspresent, nu har jag premiöranvänt den. Groddade mungbönor, men är peppad på att testa mig igenom bön, ärt och linsförrådet jag har hemma :)

Kristina sa...

Ännu en lyckad måltid hos Casa Cecilia ser jag! Ser muy smarrigt ut, och de där egengroddade mungbönorna hoppas jag att jag får knapra på snart.

Kristina sa...

ps Dina två middagsgäster ser också muy smarriga ut, as always!

Cecilia sa...

Men eller hur, söta som socker båda två! Precis som du Knusperkeks.