torsdag 17 september 2009

Publikfrieri del II



Vad kan väl vara bättre än en varm croissant till frukost, lunch, mellis, middag, eller varför inte nattamat? Jag det skulle väl vara ostbågar i Lisas fall, vänligen se inlägget nedan. Nu när vi har upptäck att croissanter finns på burk är kanske inte behovet av ett recept så stort, men om du mot förmodan skulle vilja baka egna hittar du ett recept här, om du istället vill ta en genväg och baka croissanter på färdig smördeg kan du lära dig hur man gör här. Jag misstänker att tricket för att få burkcroissanterna att känns mer som the real deal är att pensla dem med uppvispat ägg, det ska jag testa nästa gång jag knäcker en burk. Nu ska jag dock fortsätta drömma om frasiga, sega, smörstinna och alldeles ljuvliga franska bakverk, kanske tillsammans med en kopp café au lait oh la la....

1 kommentar:

Recept bröd scones bakning bakrecept choklad sa...

Croissanter är alltid gott!
Fin blogg du har förresten, Kram!
Croissant recept