fredag 18 september 2009

1-0-0

HAHA, nu gör jag inlägg nummer 100! Vad ska det bli? Ojoj.

Jo, det är nämligen såhär att Camilla fyllde 30 i måndags och imorgon packar vi oss i bilen och drar till Älmhult över natten. Ätbara presanger är ju the shit så jag har bakat lavendeldrömmar igen och så ska hon få ett trädgårdskit, jag har till och med hittat minihandskar till Ludde och är väldigt nöjd med mig själv.

Drömmarna har jag ju redan lagt upp recept på tidigare, men jag har ett annat fint presentrecept som jag tänkte dela med mig av. Här kommer det:

Rara rosmarintryfflar (jajjemen, det heter så)
25 g smör
1/4 dl vispgrädde
2 tsk honung
300 g mörk choklad
2 msk färsk rosmarin + kvistar till dekoration
1-2 tsk flingsalt

Smält smöret i grädden. Hacka chokladen och blanda i, rör tills allt smält. Hacka rosmarinblad och rör i, tillsätt saltet. Spritsa i små formar och dekorera varje tryffel med ett rosmarinblad och ett par flingor salt. Ställ i frysen att stelna.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Men guuuud vad fina!!!
Hälsa familjen vars nya namn jag ej minns så hemskt mycket från mig!

Lisa sa...

Å. Som jag hade behövt lite sådana nu. Sitter och pluggar...