onsdag 30 juni 2010

Sommarkvällar

De senaste dagarnas sommarväder har varit helt fantastiskt. Ibland saknar jag en egen gräsmatta, men vår gård är ett mycket gott substitut. Det faktum att den inte är min egen är också ganska trevligt, eftersom folk i huset umgås med varandra kring grillen. Jag har aldrig bott i ett hus där man umgås med grannarna tidigare. Jag har iofs heller inte bott i en bostadsrätt tidigare, kan det ha med saken att göra? Schysst är det hur som helst. Såhär ser det ut när jag gör mig redo för nedfärden till grillen:


Strawberry daiquiri (en lagom kanna om ~2 drinkar)
1 dl rom
2 nävar jordgubbar
2 msk citronsaft
1 tsk socker

Fyll upp med krossad is och mixa i blendern som din sambo fick i present av jobbet för hundra år sedan och som du helt glömt bort och aldrig använt förrän daiquiri-begäret och överflödet av jordgubbar plötsligt påminde dig.

Men var försiktig när du bänder av locket, annars händer det här:

Inga kommentarer: