måndag 21 juni 2010

En till öppen dörr brakar in

Om det inte var så att jag ska gifta mig med mina drömmars man Johan så hade jag kunnat gifta mig med Tareq Taylor. Jag älskar Slottsträdgårdens café. Jag älskade det förvisso redan innan, när det var tre sura tanter och några hembakta lavendeldrömmar, men nu! Först blev det goda surdegsmackor och sedan kom soppan med färska räkor som topping och de där sjukt smöriga och goda kardemummabullarna. Sedan plötsligt drämmer han till med varmrätter! I förrgår åt jag ett tuppbröst med spetskålscréme, potatis, morötter, lök, jordärtskockor, svamp, selleri, äpple och små friterade kapris för under hundralappen. Det var ljuvligt. Nu väntar jag bara på vinrättigheterna. Fast de kanske redan finns? Hur som helst. Jag vill bo i Slottsträdgårdens café.

Inga kommentarer: