onsdag 9 juni 2010

Finfrukost


Idag hade jag frukostsällskap av bästa sort, Alo, som för tillfället bor i UK, är hemma i stan för karateläger och kom över till mig i morse för frukost innan jobbet. Vi styrde med gemensamma krafter upp omelett med räkor, sallad, mackor med kallrökt lax, melon, kaffe och juice och blev nog båda lite oanständigt mätta.


Omelett med räkor, 2 portioner

4 ägg
4 msk mjölk
ca 300 g oskalade räkor
smör
dill och gräslök (jag använde frusen)
peppar, salt

Skala räkorna.
Rör ihop ägg och mjölk, men vispa ej.
Smält smör i en stekpanna, häll i äggsmeten, salta och peppra, låt stelna på svag värme. Blanda räkorna med dillen och gräslöken. Fördela räkorna över halva omeletten när den nästan är klar, vik över den andra halvan och servera. Riven ost skulle ev även vara gott på.

Jag lyckades dessvärre inte vika ihop den på ett snyggt sätt, men gott smakade det i alla fall.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Gud så trevligt! Du fick till och med honom att vara med på Internet?

Cecilia sa...

Ja men bara under hans indiska namn, Aloo Gobi, som Alo är en förkortning av :)

Unknown sa...

Hahaha, vilket fantastiskt pseudonym! Är karateläger internetkod för aktiviter som inte får kartläggas eller fullaste allvar?

Cecilia sa...

Fullaste allvar! En av lärarna ska graderas, vilket kommer att ta fyra timmar! Alo visste inte om han också skulle få gradera, men hoppades på det.

Isabella sa...

HAHAHA ALO!!!!

Cecilia sa...

Hahaha nu kan jag inte sluta tänka på Shakira och aooouuuuu!!!!

http://www.vimeo.com/6276932