fredag 27 november 2009

Två dagar i rad

De senaste två dagarna har jag varit middagsansvarig. Love påstår att två dagar i rad inte någonsin hänt förut. Dag 1 lagade jag en quornfärssås med spaghetti. Jag vet att spaghetti enligt stränga italienare inte passar till en så vattnig sås som quornfärssås, men spaghetti är så gott!

1 gul lök
1 pkt dyr quornfärs
champinjoner
svarta oliver (goda)
1 burk Mutti krossade tomater
tomatpuré
asiatisk fisksås
mycket vitlök
basilika
soya
salt
socker
peppar

Jag brynte löken först. Sedan brukar jag vara ambitiös och låta löken vila lite på en tallrik medan jag steker svampen och quornfärsen. Sen får löken vara med igen. Samtidigt häller jag i tomaterna och sen kryddar jag med resten av grejerna. Jag har kommit på att en quornfärssås sällan blir för salt. Salt tomatsås är gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Åh vad kul med ett Lisa-inlägg, låter gott!