fredag 29 oktober 2010

Fredagslyx för en


Idag var jag helt slut på vägen hem från mitt nya jobb, resan till Krakow och kickoffen på Kolmården hade verkligen tagit ut sin rätt och jag undrade lite hur jag skulle orka hem. Dessutom behövde jag handla och laga mat innan jag skulle kunna löka loss på soffan till Kommissarie Morse. Jag yrade runt på ICA i Liljeholmen i den hetsiga fredagsshoppingen och bestämde mig för att det fick bli en monteringsmiddag, dvs inget behöver tillagas, utan bara läggas upp eller på sin höjd blandas. Jag gjorde en väldigt enkel sallad, som blev mycket god och tog max 10 min att arrangera.

Fredagslyx för en
serranoskinka
bresaola
blandad sallad
tomat
paprika
kalamataoliver
granatäppelkärnor
olivolja
balsamvinäger
salt, peppar
persillada

rostade surdegsmackor med smör
(för övrigt de två sista skivorna av brödet du hade med fästmö Fransson)

SMARR!

Inga kommentarer: