måndag 31 maj 2010

Lyxlunch, lunchlyx






Sugen på ett Stockholmsbesök? I sådana fall gör du bäst i att besöka Råkultur när du är här. Idag var jag där med fina Isa och firade hennes födelsedag ett par dagar för sent. Vi åt två portioner maki-sushi, den ena med kolja och den andra med vårprimörer i koreansk chili, två olika Gunkan, en med syrad torsk och en med chilikrabba, till det åt vi två tillbehör, en bläckfisksallad och en med pickles. Koljan, torsken och bläckfisksalladen var bäst. Liten smakexplosion och ren lyckokänsla när jag tog min första tugga torsk-gunkan. Kalaset gick på 295 spänn för oss båda och det var mycket väl spenderade pengar. Dessvärre var det lite svalt ute, vi fick vänta länge på att få bord och på maten och jag blev kanske inte helt mätt, dock var jag sjukt hungrig när vi började äta. Men ändock, gå till Råkultur så fort du kan!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Det ser helt ljuvligt ut! Ska de börja ha helgöppet snart tror du? Under sommaren sådär? Eller! Jag kommer ju på en fredag nästa gång - kan vi gå dit då?

Cecilia sa...

De har i alla fall kvällsöppet nu för tiden, minns inte hur det är med helgen. Dessvärre hade de sommarstängt förra året, men jag hoppas att de har öppet när du kommer.