onsdag 12 maj 2010

Hurra för Putte!

Jag har haft en lyxhelg. Både fredag och lördag fick jag gå ut och förlusta mig i trevligt sällskap bland alkoholhaltiga drycker. I fredags var det Patriks födelsedag och vi drack drinkar på Mrs Brown. Barchefen där heter Lotta Nord och har rosa hår och en nytagen silvermedalj i Årets Bartender 2010. Självklart fick vi prova drinken, som var söt och god i ren sprit med en liten ätbar pensé i.

Det var dock en helt annan bartender som serverade oss, en väldigt sällskaplig karl med ett gott öga till Patrik. För att vara tydlig kan man säga att han tokraggade och inte såg åt mitt håll på hela kvällen, ens när jag pratade med honom. Lika glad för det är jag, för jag fick med mig gratis bröd hem när kvällen var slut.

El de Fleur
2 cl Matusalem Classico
2 cl Seve Fournier
2 cl St. Germain fläderlikör

1 kommentar:

Johan sa...

Silvermedalj låter ju fint, synd bara att man inte får drinkarna i riktiga, manliga glas.