onsdag 12 augusti 2009

Storslagna planer

Nu har jag beställt en laddning kalv till! Denna gången blir det 3 kg högrev till grytbitar, 2 kg biff, 1 kg filé och 1 kg lägg. Tänkte prova på Osso Bucco och suga märgben och grejer, det kommer bli grejt! Jag funderar också på om det kan passa med någon form av fläderinspirerad sås till en schysst köttbit? Jag har en massa torkad fläder som jag vill experimentera med.

Åh vad härligt det känns med höst! Bondens höstmarknad om ett par veckor, grytor och långkok och mustiga saker, höstgrönsaker och goda rotfrukter. Men först kräftor! Mamma och pappa kommer med årets ranson från Idhult i helgen och jag längtar. Det finns så mycket god mat att se fram emot!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Du borde laga vitello tonnato! Jag är så sjukt sugen på den där tonfisksåsen. Minns du när Love lagade det till ett knytis hemma hos er på Spångatan? Kanske var det ett nyår?