lördag 29 augusti 2009

Bondens marknad

Lilla och stora Persson sover middag och jag städar, pysslar och laddar ner podprogram att lyssna på när jag diskar. På begäran kommer här ett lite mer aptitligt inlägg att vila blicken på än föregående sönderhackade stackars Cecilia. I morse knallade vi till Drottningtorget och handlade på höstens första Bondens marknad. Eftersom de står där flera lördagar framöver tänkte jag tipsa om mina inköp!

Vi köpte en hjortkorv med svartpeppar och rosmarin och en bit varmrökt hjortfilé ifrån Bonnarps hjortgård. Ett par flaskor Hallonnektar ifrån Bodarpsgården. Äppelcidervinäger till morsan från Glorias Äppelgård (som Johan och jag också besökte förra sommaren när vi skulle handla med oss vinäger till Övik). Handlade också kryddkex med anis och fänkål från en tant som sålde hembakta kakor, och solrosor för 12 kr styck. Fina grejor, jajjemen.


Jag hänger hos Gloria, sommaren -08