torsdag 5 maj 2011

Dröm om en härlig sommar

Jag tycks ha tappat geisten litegrann. Jobbar, äter halvtaskig mat och alldeles för mycket godis, har lite huvudvärk och PMS, jobbar igen, ägnar 1,5 timme varje kväll åt att varva ner ungen och få henne att somna, jobbar igen och låter bli att städa mitt hem för att jag inte orkar. Blev barnsligt lycklig av att gå på torget i lördags och handla blommor och knippen med libbsticka och mynta och frukt och kött in absurdum. Påminde mig om i somras och all fantastisk mat jag lagade, hade tappat den känslan helt i vintermörkret. Nu är det nya tider.

Fruktsallad med mango, jordgubbar och mynta

Söndagsfrukost. Finncrisp med kaviar och dill, lufttorkad grishals, äggröra på vispgrädde med tryffel och libbsticka, fruktsallad. Rökt thé och hemgjord rabarbersaft.

Rabarbersaft. Hackar upp 10 stjälkar, 10 jordgubbar, 1 filéad citron och en näve mynta, 2 dl socker, 1 liter vatten. Koka 5 minuter, låt stå över natten, sila, tappa upp på flaska. Drick som den är eller tillsammans med lite is och rom.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Å så grymt!!!!!!!

Cecilia sa...

Smarr!!!