lördag 29 januari 2011

Snabbmoussaka

Jag är inne i en period när jag är lite lätt besatt av Lotta Lundgren. Jag vill laga allt som Lotta Lundgren gör. Nu följer jag kanske inte alltid recepten slaviskt, men hon har ett finger med i spelet i allt jag lagar numera. När jag stod där stressad med en aubergine i näven halv åtta på kvällen räckte det med en snabb googling för att upptäcka att Lotta varit i precis samma situation. Älska Lotta.

  • 2 gula lökar
  • 2 vitlöksklyftor
  • 400 g lammfärs
  • 4 msk röd pesto
  • 1 tsk kanel
  • 1 aubergine
  • 4 potatisar
  • 1/2 citron
  • körsbärstomater
  • paprika

  • Riv löken och vitlöken och blanda med färs, kanel, pesto, salt och peppar. Riv auberginen och potatisen och pressa över citronen. Varva i en ugnsfast form, tryck fast tomaterna och paprikabitar på toppen och grädda hela spektaklet i ugn på 210 grader i 30 minuter.

Inga kommentarer: