onsdag 29 juli 2009

Nyttig mat - kvällens middag



Angående vad jag skrev nedan, så kommer här ett exempel på denna nyttiga salladsmiddag.

Bulgur, kokt tillsammans med grönsaksbuljong, sambal oelek och tomatpuré
Mâchesallad och bladspenat
Hackad paprika, tomat, äpple
Salt, peppar, persillada
Olivolja och balsamvinäger
Kräftstjärtar

Jag kan ibland känna att det är ett helt ogenomförbart projekt att koka bulgur när jag kommer hem och är hungig. Därför brukar jag passa på att koka lite extra när jag väl gör det som jag sen fryser in. Funkar jättebra att frysa, sen tinar det rätt snabbt och man kan även micra. Sen är det bara att pussla ihop sin middag.


Ja, det vara en stor portion och ja, jag fick ont i magen.

Men gott var det!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Men tänk så snygg du var när du åt! Så snygg vill jag blir när jag börjar äta bulgur till vardags.

Kristina sa...

Wow, göra extra bulgur och frysa in! Bra tips! Borde väl funka även med min mesta basvara råris också, eller?

Kristina sa...

Ja, enligt Risenta ska det funka: http://www.risenta.se/sv/Jacobs_halsomatskola/Halsoskolan/

Cecilia sa...

Schysst att riset också går att frysa, spara ju en massa tid eftersom det ska koka i vansinniga 45 minuter!

Övar på mina äta snyggt-skills inför ev paparazzibilder framöver, så att jag inte ser ut så här hehe (vilket förmodligen är mitt naturtillstånd): http://www.theinsider.com/news/781977_Chloe_Sevigny_candid_pictures_eating_popcorn