måndag 8 juli 2013

I don't want no cake for my birthday, I want my cake errrr day..

I fredags firade jag min födelsedag på Oaxens nya restaurang på Djurgården och åt middag i deras bistrodel kallad Slip. Inför vårt besök hade jag ögnat igenom ett par lysande recensionen, men också läst en hel hög missnöjda kommentarer på Tripadvisor. Därmed var jag lite nervös inför vår middag, men det visade sig vara helt obefogat. Fler av de missnöjda kommentarerna handlade om dålig service, men det upplevde vi inte alls. Det enda vi tycke var lite trist var att man inte kunde beställa färdiga cocktails, utan fick komponera egna groggar efter en ingredienslista. Jag betalar gärna för att få min drink skakad av ett proffs och ser inte tjusningen med att röra ihop sin egen grogg på restaurang.

Till förrätt käkade jag mitt livs bästa råbiff, sagolikt god! Råbiffen gjord på innanlår serverades med majonnäs, dijonsenap, rostad kavring (eller något liknande bröd), picklad lök och krasse. Robert käkade väldigt goda rökta räkor med ailoi och doftade nygrillat resten av kvällen.



Majoriteten av deras huvudrätter beställs med separata tillbehör. Jag beställde grillad flankstek med vinägrett med gjord på lök, kapris och citron. Gott och riklig portion. R beställde bakad fläsksida med grönsaker och dressing i ångat bröd som han blev helt begeistrad av. Tillsammans delade vi på pommes frites, grillade gröna bönor med yoghurt och grillad zucchini med vårlök, citron och persilja. Till maten drack vi öl. Efter denna brakmåltid var vi proppis och orkade inte med efterrätt, utan drack bara kaffe. Hela kalaset gick på ca 1 150 kr och kändes prisvärd. Fantastisk mat och väldigt trevlig och uppmärksam service.

Sedan for vi vidare på förlovningsfest, lastade med en rosa unicorn, för att senare avsluta kvällen med drinkar på Häktet. Vår favoritbartender var på plats och bjussade på ett ivrigt skakande.



Flo Rida - Birthday
http://www.youtube.com/watch?v=2R2syp7_wZ8



Inga kommentarer: